Sam Mostrey
Medewerker Juridische aangelegenheden, Werkgeversaspecten en Integriteit 02 536 19 29 contacteerIntegriteitsklacht
Via deze pagina kan je een melding of klacht indienen over een integriteitsschending begaan door ngo-federatie, met inbegrip van haar medewerkers en bestuurders tijdens de uitoefening van hun opdracht. De melding en behandeling van klachten verloopt vertrouwelijk, onafhankelijk en houdt rekening met de melder en de benadeelde.
Ngo-federatie werkte een extensief integriteitsbeleid uit dat onder andere de kernwaarden bevat die medewerkers en bestuurders van ngo-federatie aan de dag moeten leggen bij het uitoefenen van hun opdracht. Deze waarden zitten vervat in de ethische code, terug te vinden vanaf pagina 3 van het integriteitsbeleid van ngo-federatie. Schendt een medewerker of bestuurder deze ethische code, dan kan dit aanleiding geven tot een integriteitsklacht.
- Integriteit
Integriteitsbeleid ngo-federatie
Heb je een klacht of melding in verband met een erkende ngo?
Elke door de Belgische overheid erkende ngo beschikt over een vertrouwelijk meldpunt waar men terecht kan voor klachten over integriteitsschendingen begaan door medewerkers, bestuurders, vrijwilligers etc. van de organisatie in kwestie. Heb je dus geen klacht in verband met ngo-federatie, maar een klacht in verband met een erkende ngo, dan verwijzen we je graag door naar het klachtenmeldpunt van de betreffende organisatie.
Heb je specifiek een klacht in verband met niet-ethische fondsenwerving, dan kan je hiervoor terecht bij het klachtenmeldpunt van de Ethische Fondsenwerving vzw (EF).
Heb je geen klacht of melding, maar een algemene vraag in verband met de ngo-sector? Aarzel dan niet één van de medewerkers van ngo-federatie te contacteren.
Heb je een klacht of melding in verband met ngo-federatie?
Dan ben je bij dit meldpunt aan het juiste adres. Elke benadeelde van integriteitsschendingen begaan door ngo-federatie, met inbegrip van haar medewerkers en bestuurders in uitoefening van hun functie, kan een klacht of melding indienen via het onderstaande e-mailadres of telefoonnummer.
Elke melding of klacht wordt vertrouwelijk behandeld. Enkel de klachtenmanager, Sam Mostrey, heeft toegang tot de informatie van de melding. Persoonsgegevens worden met niemand gedeeld tenzij met toestemming van de melder. In een later stadium kunnen andere mensen betrokken worden, indien de verdere behandeling van de klacht dit vereist.
De behandeling van de melding of klacht gebeurt op een objectieve en onafhankelijke wijze. Ze verloopt in overeenstemming met het integriteitsbeleid en de ethische code van ngo-federatie en conform de interne procedure voor klachtenbehandeling (zie pg. 15-19 integriteitsbeleid ngo-federatie).
Na indiening van je klacht word je op de hoogte gehouden van de verdere behandeling.
Klacht indienen in verband met ngo-federatie
Stuur een mail naar onze klachtenmanager Sam Mostrey via integriteit@ngo-federatie.be. Geef in de mail een antwoord op onderstaande vragen. Je kan ook telefonisch contact opnemen op het nummer +32 2 536 19 29. Klachten tegenover de klachtenmanager zelf of tegenover de directeur van ngo-federatie worden niet bij de klachtenmanager gemeld, maar bij de voorzitter van ngo-federatie, Vincent Volckaert (vincent.volckaert@gmail.com), die deze melding eveneens vertrouwelijk zal behandelen.
- Naam
- E-mailadres en eventueel andere contactgegevens (vb. telefoonnummer)
- Aan welke organisatie ben je verbonden?
- Beschrijf de aard van je relatie met ngo-federatie.
- Gelieve alle betrokken personen en partijen op te lijsten.
- Wanneer vonden de feiten plaats?
- Beschrijf je melding of klacht. Wees zo volledig mogelijk.
Belangrijk: tussen 3 en 26 augustus 2024 wordt het e-mailadres integriteit@ngo-federatie.be niet opgevolgd door de gewoonlijke klachtenmanager Sam Mostrey (afwezig en onbereikbaar ten gevolge van vakantie), maar door plaatsvervangend klachtenmanager Arnout Justaert (directeur ngo-federatie). Het klachtenmeldpunt is in deze periode enkel bereikbaar via mail, niet via bovenstaand telefoonnummer.